title
לחצו להתקשרות:

טיפולים בדיכאון לפי סווגים

המאמרים הקודמים עסקו בסוגי הדכאון, בגורמים לו ובתסמיניו. מאמר זה יעסוק בסוגי הטיפול הטבעי בדכאון המוצעים לקהל הרחב.

קצרה היריעה מלפרט את כל סוגי הטיפול הקיימים בכדי להקל על הדכאון ולאזן אדם הסובל מדכאון. כאמור, הומאופתיה, רפלקסולוגיה ודיקור סיני יעילים מאוד בטיפול בדכאון. אלה, טיפולים רבים אחרים, מהווים הוכחה ליעילותו של טיפול טבעי בדכאון.

חרדות לפי גינאים
חרדות לפי גילאים
סוגי חרדות נפוצים
סוגי חרדות
סיבות וגורמים לחרדות
גורמים לחרדות
סוגי טיפולים בחרדות
טיפול בחרדות

המקור למידע ברשת על רפואה משלימה

התאמת מטפל מתאים לפי בקשה

דירוג ובקרת איכות של המטפלים

סוגי טיפולים בדיכאון

מאמר זה יתמקד בטיפולים המכוונים לנפש, ולרוב אינם משלבים תרופות, אלא כמעין טיפול תומך, אשר נועד להעלות את רמת ההצלחה והיעילות. בואו נלמד איך יוצאים מהדכאון!

טיפול פסיכולוגי בדיכאון

טיפול המבוסס על שיחות, שמטרתן לעזור לאדם הפונה לטיפול להגיע לתובנות ולמצוא בתוך עצמו את התשובות לשאלות המעסיקות אותו, את הפתרונות למצוקות האישיות. טיפול פסיכולוגי בדכאון מציע לפונים אליו, בראש ובראשונה, אוזן קשבת. זאת, מפני שבמקרים רבים, התרופה הראשונית לכאב לב באשר הוא, היא אוזן קשבת. הידיעה שיש מי שמקשיב ומבין, במיוחד אם מדובר בגורם חיצוני, אדם זר שאינו בן משפחה או חבר. התרומה העיקרית של טיפול פסיכולוגי לחיי אדם הינה שיפור איכות החיים שנפגעה, שיקום הבטחון העצמי ולעיתים שיקום היחסים עם אחרים.

טיפול קוגניטיבי – התנהגותי

טיפול הכרוך בשינוי דפוסי החשיבה וההתנהגות, תוך ניתוחם והבנתם לעומק, על מנת שהפונה יוכל לחולל את השינוי הרצוי לו.ולהקל עליו את ההתמודדות עם קשיים רגשיים ועם בעיות אשר מופיעים במהלך החיים. האמונה העומדת בבסיס טיפול זה היא שהמחשבות שלנו משפיעות על הרגשות שלנו וגם על ההתנהגות שלנו. בכדי לשנות את ההרגשה האישית ואת ההתנהגות הבלתי רצויים במצבים מסויימים, נדרש שינוי מחשבתי.  דכאון לסוגיו הוא מקרה קלאסי שבו טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לעזור מאוד. אחרי ככלות הכל, המחשבות שלנו, כאמור, משפיעות גם ברמה הרגשית. הדברים שאנו חושבים על עצמנו הינם בעלי כח עצום. למרבה הצער, כאשר מדובר במחשבות שליליות, איכות החיים עשויה להפגע מאוד, כך שנוצרת קרקע פוריה לדכאון.

דרך נוספת לטיפול בדכאון היא עזרה עצמית: צאו להליכה או לריצה. בעת פעילות גופנית, המוח משחרר חומר שנקרא אוקסיטוצין, אשר גורם לנו להרגיש שמחים וגם רגועים יותר. צאו לטיול או לסרט. קראו ספרים העוסקים בדכאון, אך מנקודת מבט של הצלחה, קרי, של אנשים שלקו בדכאון ובכל זאת הגיעו להישגים. ישנם כיום ספרים רבים העוסקים בהעצמה האישית ובמוטיבציה. גם אלה יכולים לעזור, ולו רק כמעין "זריקת עידוד". מצאו זמן לעצמכם, לטיול בפארק, לשיחה עם חבר טוב, או אדם שעליו אתם סומכים, צאו לטיולים, הקדישו זמן לתחביבים.

לסיכום, ישנן דרכים רבות ויצירתיות לשכך את כאב הלב ולהקל על הדכאון. זו חוויה מציפה וקשה להתמודדות. תהליך הריפוי לוקח זמן, אך העשיה כשלעצמה מפחיתה את התחושות השליליות וגורמת לכם להרגיש טוב יותר לגבי עצמכם, וזו כבר מחצית הדרך ליציאה מהדכאון.

אנו בחברת המקור לרפואה אלטרנטיבית שמחים תמיד לספק לכם מידע אשר יסייע לכם בשיפור איכות החיים שלכם, ויאפשר לכם להקל על הסבל ועל ההצפה בהם כרוך דכאון.