title
לחצו להתקשרות:

נימים ודליות ברגליים

דליות (נימים) ברגליים הינן כלי דם מורחבים, מוגדלים ונפוחים, אשר עולים מעל לפני שטח העור ויוצרים בליטות סגולות וכחולות על הרגליים. דליות ברגליים נוצרות בשל פעילות בלתי תקינה ולא יעילה של סוגרי הורידים, המביאים להצטברות רבה של דם על להתבלטותם מהעור. מדובר בתופעה נפוצה הפוגעת בכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת והמבוגרת בגילאי 50 ומעלה, ושכיחה יותר בקרב נשים.

לרוב הדליות מהוות הפרעה קוסמטית ולא רפואית, אם כי לעיתים עשויות להביא גם לכאבים ולהצביע על בעיות עור, הפרעות קרישה ובעיות בריאותיות נוספות. קיימות מספר שיטות יעילות ברפואה המשלימה לטיפול בנימים וורידים בולטים ברגליים. למקרים של טיפולים אסתטיים מתקדמים דרך העלמת דליות ונימים בולטים ברגליים בלייזר תוכלו לקבל מידע מורחב יותר בנושא בהרחבה.

המקור למידע ברשת על רפואה משלימה

התאמת מטפל מתאים לפי בקשה

דירוג ובקרת איכות של המטפלים

מהן שיטות הטיפול הטבעיות בוורידים ברגליים?

הרפואה המשלימה מציעה מגוון רחב של טיפולים טבעיים וביתיים בדליות ברגליים. הטיפול הטבעי נגד ורידים בולטים ברגליים כולל היבט מניעתי והיבט טיפולי, באמצעות שינוי הרגלים, פעילות גופנית, טיפולים ביתיים, טיפול תזונתי וטיפול בצמחי ועשבי מרפא. מטרת הטיפול הטבעי בנימים ברגליים הינה בראש ובראשונה שיפור טונוס השרירים וזרימת הדם בנימי וורידי הרגליים, תוך הפחתת הלחץ והעומס בהם.

פעילות גופנית: ביצוע פעילויות גופניות אירוביות דוגמת הליכה ושחיה מעודד, משפר ומאיץ את זרימת הדם מהרגליים לשאר חלקי הגוף, באופן שמפחית ומונע דליות. פעילות הגופנית סדירה וקבועה מסייעת לכיווץ כלי הדם, שיפור הזרימה החופשית בהם ודחיפת הדם הורידי במעלה הגוף.

שמירה על משקל גוף תקין: הורדה במשקל והקפדה על משקל גוף תקין מסייע להפחתת הלחץ התוך ורידי באזור הרגליים. למטרה זו מומלץ להקפיד על תזונה נכונה העשירה בסיבים תזונתיים ודלה במלח, לצורך מניעת עצירות, נפיחות וצבירת נוזלים בגוף.

שינוי הרגלי יציבה ותנועה: הרמה תכופה של הרגליים למעלה מגובה הלב, באמצעות הנחת הרגליים על הקיר או על הגבהה אחרת, מסייעת לשיפור זרימת הדם והפחתת העומס על ורידי הרגליים. מומלץ להימנע מעמידה או ישיבה ממושכת (בייחוד עם רגליים משוכלות ומשולבות), ולהקפיד על שינוי מנח הגוף באופן תדיר.

שינוי הרגלי לבוש: יש להימנע מנעילת נעליים בעלות עקב גבוה, שכן נעליים שטוחות ללא עקבים מיטיבות עם פעילות שרירי וורידי הרגליים. מומלץ להימנע מלבישת ביגוד צמוד סביב המותניים, האגן, המפשעה והרגליים, העשויים להביא לחסימות והפרעות בזרימת הדם.

טיפול תזונתי: שינוי הרגלי האכילה והקפדה על תזונה בריאה ונכונה מאפשרת למנוע לחץ תוך ורידי בכלי הדם ברגליים. נוסף על הוספת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים ודלים בנתרן, מומלץ להוסיף צמחי מרפא, עשבי מרפא ותבלינים שונים המקלים, מחזקים ומשפרים את זרימת הדם.

טיפול נטורופתי, הומאופתי וארומתרפי: ניתן להיעזר בענפים ברפואה המשלימה, דוגמת נטורופתיה, הומאופתיה וארומתרפיה. שיטות טיפול טבעיות אלו נעזרות בטיפולים תזונתיים הכוללים שימוש בתוספי תזונה, צמחי ועשבי מרפא, שמנים צמחיים וחומרים טבעיים נוספים, החיוניים לשמירה על זרימת דם תקינה בוורידי ונימי הרגליים. שימוש בחומרים כמו חומץ תפוחים, פלפל חריף, שום, שמן זית, שמן קוקוס, פטרוזיליה וזרעי ערמון, בין אם בהרחה, מריחה או אכילה, מהווים חלק חשוב בטיפול הטבעי בדליות ברגליים.

שיטות בהומאופתיה
שיטת אלכסנדר
פנדלקרייז
פנדלקרייז
הידרותרפיה
הידרותרפיה
פרחי באך
ביובידבק

לסיכום, דליות ברגליים הינה תופעה שכיחה ונפוצה, המהווה הפרעה אסתטית ואף בריאותית. הרפואה המשלימה מציעה מגוון שיטות טיפול ביתיות וטבעיות, המבוססות על שיפור זרימת הדם בכלי הדם ברגליים, תוך הפחתת הלחץ המוגבר ועומס היתר בוורידי הרגליים. מניעה וטיפול טבעי בוורידים בולטים ברגליים כולל שינוי הרגלים מזיקים המביאים לחסימת זרימת הדם החופשית ברגליים, ושימוש באמצעים טבעיים המשפרים, מחזקים ומאיצים את מחזור הדם.