title
לחצו להתקשרות:
מאמרים קשורים

טיפול טבעי בכאבי צוואר

כאבי צוואר, הידועים כ"צוואר תפוס", נגרמים מסיבות רבות. מדובר במתח בשרירי הצוואר, אשר נגרם כתוצאה מישיבה ממושכת מול מחשב, מנהיגה ממושכת ומעומס יתר – לא רק נפשי,  אלא גם פיזי.

המקור למידע ברשת על רפואה משלימה

התאמת מטפל מתאים לפי בקשה

דירוג ובקרת איכות של המטפלים

כאבי צוואר - טיפולים מומלצים

מאמר זה יציג את סוגי כאבי הצוואר השונים ואת הטיפולים היעילים המיועדים להם.

כאבי צוואר, העורף והראש

כאבי צוואר וראש נובעים ממקור שרירי. כאב בצוואר ובראש עשוי לנבוע מטראומה לצוואר, יציבה לקויה, או ליקויים בחוליות. גם המתח היומיומי משחק כאן תפקיד חשוב. האם תהיתם פעם מדוע אנו סובלים מכאב בעורף? העורף הוא הנקודה שבה מתרכזים עצבים רבים, וכאשר מוטל עלינו עומס נפשי ואנחנו במתח, האיזור כואב ורגיש למגע. השלכותיו של כאב כזה הן נוקשות ורגישות בשרירי הצוואר,  הגבלה בטווח התנועה של הצוואר, אשר מצידה תגרום למגבלת תנועה גורפת. מאחר שכאב בכלל, וכאב בצוואר בפרט, יכול לפגוע משמעותית באיכות החיים, נשאלת השאלה, כיצד לשים סוף לסבל, או לפחות להקל עליו. לרפואה המשלימה, מסתבר, יש מספר פתרונות:

עיסוי תאילנדי: שילוב של מזרח ומערב, הכרוך בלחיצות ובמתיחות, אשר יובילו להקלה במתח הנפשי, ויתנו למטופל גם טכניקות נשימה. האמונה העומדת בבסיס טיפול כזה הוא שגוף רגוע ונטול מתחים הינו גוף ללא כאב.

דיקור סיני: שיטת טיפול עתיקה, אשר עושה שימוש במחטים דקיקות בנקודות מסויימות בגוף (גם אם על פניו הן הכי לא קשורות לכאב צוואר או ראש), וזאת לאחר בדיקת ערוצי אנרגיה חסומים, על מנת לבדוק את מקור הכאב. מאחר שדיקור סיני מתייחס אל הכאב כאל גלאי נזק, כמעין "אור אדום" המעיד על חוסר איזון, הוא יכול להיות רלוונטי מאוד לטיפול בכאב ראש או בכאב צוואר, בשל ההתייחסות אל המכלול – גוף ונפש, וגם בשל העובדה שדיקור סיני אינו עושה שימוש בתרופות כימיות. במקרים מסויימים, המדקר הסיני יכול להציע תוספי תזונה, או תרופות טבעיות, לעיתים גם יתן טיפים לגבי תזונה נכונה ובריאה יותר, שתתאים למטופל.

שיאצו: שיאצו טיפול המתבסס על לחיצות בעזרת האצבעות על נקודות מסויימות בגוף, ללא כל התערבות תרופתית או שימוש במכשירים. כל זאת, בכדי לשחרר לחצים, לפתוח חסימות אנרגטיות ולהשיב את האיזון אל הגוף. שיטה זו עשויה להתאים במיוחד לטיפול בכאבי ראש וצוואר, משום שידוע שכאבים מסוג זה קשורים באופן מובהק למתח וללחץ, אותם ישחרר הטיפול בשיאצו.

כאבי צוואר וכתפיים

פעמים רבות, כאב בצוואר וכאב בכתף מיוחסים לעומס המוטל עלינו, בין אם מדובר בעומס רגשי, ובין אם מדובר בעומס הנובע ממקורות חיצוניים, קרי, עומס בעבודה, עומס בלימודים, ריבוי מטלות בבית וכיו"ב. ישנם מקרים, והם לא מעטים, שבהם כאבים בצוואר ובכתפיים מופיעים בו זמנית.  אחת השאלות העולות בהקשר זה, היא האם יש הבדל בין כאב בכתף שמאל לבין כאב המופיע בכתף ימין.

לפי פרשנות מיסטית, לעיתים, ההבדלים בין שני הצדדים נובעים מחלוקה לא מאוזנת של העומס בין שני הצדדים.  ידוע, כי כאב המופיע בכתף ימין מוקרן מאיברים מרוחקים בצד ימין, כגון קיבה וכיס מרה. במישור הרגשי, כאב בכתף ימין מבטא קושי או אי רצון לקחת אחריות, או את קיומו של קונפליקט פנימי. מצד אחד, לקחת עוד ועוד אחריות. מצד שני, עומס גדול שצריך להתמודד איתו. כאב בכתף שמאל, לעומת זאת, קשור לעומסים הפנימיים שלנו – בבית, במשפחה ובדברים האישיים. הדבר נכון גם לזרוע ימין ולזרוע שמאל הזרועות קשורות לתחילת ביצוע של משימה או החלטה. שתי הזרועות נחשבות לאיזור שאינו מועד לכאבים, אך בהחלט קשורות לכתפיים – שמאל וימין – שמייצגות מוטיבציה, שממנה אמור להתחיל הכל. זאת,  משום שהכתפיים קשורות ללקיחת אחריות.

כאבי צוואר וידיים

הרעיון העובר כחוט השני בחלקי המאמר העוסקים בכאבי צוואר, הוא שמקורם הוא חוסר איזון במבנה הצוואר, ואולי גם חוסר איזון בחיים בכלל. מדובר בתופעה נפוצה, כאשר לעיתים כאבי הצוואר מקרינים אל הזרועות.

בדומה לסוגי הכאבים האחרים אשר הוצגו במאמר זה, עד כה, גם כאבי צוואר כאבי ידיים וכאבי זרועות קשורים ללחצים ולעומס, הן ברמה הפיזית (ישיבה לא נכונה –בעיקר מול מחשב, יציבה לקויה וכו') והן במישור האישי/רגשי.

עיסוי תאילנדי,  דיקור סיני ושיאצו עשויים להיות מתאימים ביותר גם כאבי צוואר וכתפיים, וגם לכאבי צוואר, ידיים וזרועות. נוסף עליהן, גם הכירופרקטיקה, שהיא שיטת טיפול המסתמכת על ידי המטפל בלבד ומכוונת לתיקון ליקויים וחוסר איזון במערכת העצבים, במערכת השלד ובמערכת השרירים. מדובר בטיפולים שמחד, הם קצרים, בין 10-15 דקות לטיפול ומאידך, הם משפיעים מהר מאוד, אינם פולשניים ואינם משתמשים בשום תרופות או מכשירים. בכוח הידיים בלבד. יוגה אמנם אינה שיטת טיפול, אך תרגולה מציע פתרונות יעילים, לאורך זמן, לכאבים אשר תוארו במאמר זה ובפרט לכאבי צוואר ולכאבי כתפיים.  תרגילי היוגה מתבצעים באיטיות ובעדינות, משלבים נשימות ותנועות אשר בהחלט יכולות להקל על הכאב ועל הסבל ולעיתים אף להעלימו.

כמה מילים לסיכום: צוואר תפוס עשוי בהחלט להגביל תנועה ולגרום לסבל ולפגיעה באיכות החיים. מאמר זה חשף מספר שיטות טיפול אשר יכולות להקל על הכאבים הללו ולטפל בהן ביעילות, ללא פולשנות וללא תרופות ומשחות נגד כאבים, שיעילותן ניכרת רק כעבור זמן. אמנם גם השיטות המתוארות לעיל הינן תהליכיות, אך מנסיונם של אנשים רבים שכבר פנו לטיפולים הללו, התוצאות ניכרות די מהר. אנחנו בחברת המקור לרפואה משלימה מזמינים אתכם להצטרך אל אותם אנשים שכבר מטופלים ונהנים מתוצאות משביעות רצון ובריאותם המתחדשת.