title
לחצו להתקשרות:
מאמרים קשורים
ארומתרפיה הינה שיטת טיפול טבעית מהרפואה המשלימה, המספקת אלטרנטיבה טיפולית למגוון בעיות, מחלות והפרעות שונות, ובייחוד כאבי שרירים, כאבי ודלקות מפרקים, כאבי גב, כאבי ראש והפרעות עוריות שונות.
שיטת הטיפול בביופידבק מבוססת על תהליך למידה אקטיבי ועצמאי של המטופל אודות תפקודיו הגופניים, הנפשיים, המנטליים והקוגניטיביים, לצורך הרחבת מודעותו ושיפור יכולת הוויסות והאיזון העצמי.
הידרותרפיה הינה שיטת טיפול משלימה המתמקדת בטיפולים תנועתיים הנערכים בסביבה מימית מחוממת לצורך ביצוע תרגילי מתיחה, יציבה וחיזוק לשיכוך ומניעת כאבים, שיפור בעיות במערכת השלד והשרירים
יוגה טיפולית לטיפול ומניעה של כאבים אורתופדיים ומיגרנליים, מחלות אוטואימוניות, דלקות מפרקים ומצבים של דכאונות וחרדות לחיזוק ושפור תפקוד מערכות ואיברי הגוף
על כאבי גב - כאבי גב תחתון וכאבי גב עליון חזקים, ואריאציות של הקרנות כאב לאיברים שונים ובאזור הגב, משמעות ושיטות הטיפול הטבעי בכאב בגב
כירופרקטיקה הינה שיטת טיפול משלימה המשתמשת במניפולציות של עמוד השדרה לכוונון החוליות באזור הגב (התחתון העליון והצווארי), לצורך פתרון כשלים פיזיו-מכניים במערכת השלד והשרירים.
טיפול בכאבים בגב עליון דרך רפואה אלטרנטיבית ומשלימה מעבר למה שקופות חולים יודעים לספק.
שיטות טיפול טבעיות בכאבי כתפיים - שיטות משלימות לטיפול בכאבים בכתפיים וכל כאב שמקורו בכתף ימין או כתף שמאל בגוף האדם.
כאבי צוואר בדרך כלל יהיו מלווים בכאביראשו ועורף או כאבי כתפיים, ידיים וגב עליון. כאבים כרוניים שמקורם בצוואר עלולים להיות חזקים ולהשפיע נחרצות על איכות החיים שלך לרעה.
טיפולים מומלצים בכאבים דלקתיים במפרקי הצוואר, הכתפיים, הגב, הברכיים, כפות הידיים והרגליים. סקירה קצרה אודות הגורמים והטיפולים המומלצים בכל אחד מה אזורים
טיפולים מומלצים בכאבים ראומתיים ופציעות ספורט במפרקי ברכיים, רגליים, ידיים ובאזור הצוואר והגב. הטיפולים הנפוצים והמומלצים.
תופעות לוואי וסוגים שונים של כאבי ראש נפוצים (כאב ראש מקבצי, מיגרנה, כאב ראש לוחץ וכד) והטיפולים המומלצים בכאב מסוג זה.
על כאבי גב תחתון - גורמים נפוצים, הקרנות ותופעות לוואי וטיפולים משלימים וקונבנציונאליים מומלצים להפגת כאבים חזקים בגב תחתון ועמוד השדרה התחתון
מדובר בשיטת טיפולית ייחודית ברפואה המשלימה, הפועלת במישור הפיזיולוגי-גופני באמצעות גירוי נקודות מפתח בכפות הידיים והרגליים (ולעיתים גם האוזניים והקרקפת)
שיטת פלדנקרייז מהווה גישה טיפולית מהרפואה האלטרנטיבית הטבעית לריפוי, מניעה והפחתת כאבים על רקע פציעות, חבלות, ניתוחים ומחלות. השיטה מבוססת על לימוד תנועתי, לצורך שיפור יכולת התפקוד היומיומית ובעקבות כך שיפור באיכות החיים הכללית

פנדלקרייז

שיטת פלדנקרייז עוסקת בשיפור התפקוד הגופני והעלאת רמת המודעות דרך טיפול בתנועה. השיטה נקראת על שם ממציאה הישראלי ד"ר משה פלדנקרייז, פיזיקאי, מהנדס ומומחה לג'ודו. ד"ר פלדנקרייז פיתח את השיטה לאחר שסבל מפגיעת ברך קשה. תרגילי הפלדנקרייז מיועדים "ללמד מחדש" את מערכת העצבים ומערכת השלד והשרירים בגוף האדם, באופן שיאפשר סיגול הרגלים תנועתיים משופרים ושיפור ביכולת התפקוד. השיטה משפרת את איכות החיים על ידי הקניית מודעות עצמית, גופנית ונפשית, לצד תבניות תנועה חדשות. טיפול באמצעות פלדנקרייז מאפשר להיפטר מהרגלים בלתי תקינים הגורמים להגבלות תנועתיות, כאבים ואף נזקים, באופן מודע או שלא במודע.

המקור למידע ברשת על רפואה משלימה

התאמת מטפל מתאים לפי בקשה

דירוג ובקרת איכות של המטפלים

שיטת טיפול פנדלקרייז

הפלדנקרייז נחשבת לשיטת טיפול אלטרנטיבית יעילה, המהווה טיפול משלים, תומך ושיקומי במגוון מצבים רפואיים ובריאותיים.  השיטה נלמדת בקופות חולים, מכוני כושר ובמסגרות פרטיות. הטיפול המשלים בפלדנקרייז מסייע לפיתוח יכולת הגמישות, הקואורדינציה והשליטה העצמית, נוסף על שיפור וייעול יכולת התנועה החופשית ולימוד ליציבה נכונה ותקינה. הגדלת הפוטנציאל התנועתי של הגוף מעניק את החירות לבחור בדרכי התנועה המתאימות והמיטביות ביותר לשלל פעילויות היום יום. השיפור הפיזי מביא לתפקוד משופר ויעיל בכל תחומי החיים. לתרגול בשיטת פלדנקרייז השפעות חיוביות מידיות המתבטאות ביציבה זקופה, נשימה חופשית ונינוחה, צמצום והפחתת תחושת חוסר נוחות מתמדת ותחושה כללית חיובית מבחינה פיזית, רגשית, תחושתית, שכלית ונפשית.

מהם עקרונות הטיפול בפלדנקרייז?

פלדנקרייז הינה שיטת לימוד דרך תנועה, המתבססת על עקרונות מדעיים מתחומי הפיזיקה, הנוירולוגיה, הפיזיולוגיה והביו-מכאניקה, תוך חתירה להעמקת ההבנה של תהליכי למידה והתפתחות אנושית. הגישה דוגלת בעקרון הבסיס ברפואה המשלימה, לפיו קיים קשר הדוק בין הגוף והנפש, המהווים היבטים בלתי נפרדים המרכיבים את האדם כישות שלמה. תרגול הפלדנקרייז כולל שימוש בתנועות עדינות, שמטרתן הגדלת טווח וקלות התנועה, שיפור הגמישות, היציבה והקואורדינציה, כחלק מתהליך של גילוי מחדש של יכולת התנועה הטבעית והמולדת.

גישת הפלדנקרייז הינה בעלת אופי לימודי ויישומי, המדגיש את חשיבות תהליך הלמידה על פני התוצאה עצמה. בתשתית הגישה עומדת ההנחה לפיה התפתחותו הטבעית של האדם קשורה באופן הדוק לפעילות מערכת העצבים. השיטה עושה שימוש היכולת הגמישות של המוח להסתגל למצבים שונים על ידי לימוד תבניות תנועה חדשות. לימוד השיטה מתבצע על ידי תרגול מודעות דרך תנועה ותרגול אינטגרציה פונקציונלית. התרגילים בשיטת הפלדנקרייז כוללים רצפי תנועה הממקדים את תשומת הלב לחלקים מסוימים בגוף, לצורך חשיפת דפוסי תנועה עצביים, שריריים ושלדיים. הדבר מאפשר תיקון והחלפת הרגלי תנועה בלתי תקינים ומזיקים באפשרויות חלופה תנועתיות בריאות יותר.

מהו מהלך הטיפול בשיטת פלדנקרייז?

בשלבים הראשונים של הטיפול בפלדנקרייז, המטפל מבצע בחינה יסודית, מקיפה ומעמיקה של הרגלי התנועה של המטופל, כפי שמתבטאים בפעולות פונקציונליות יומיומיות מהשגרה היומית (דוגמת קימה מהמיטה, ישיבה על כיסא והליכה). בשלבים הבאים של הטיפול, המטופל, בסיוע המטפל, בודק מה עליו לשנות על מנת להימנע מתנועה לא נכונה ומזיקה. תנוחות הפלדקרייז מבוצעות בעדינות וללא שימוש בכוח, תוך הקשבה לגוף והאזנה לתחושת הפנימית. במהלך הטיפול, מתבצע תהליך למידה של אופני תנועה הרמוניים, באמצעות הסברים מילוליים ותרגול תנוחות ותרגילי תנועה שונים.

תרגול שיטת פלדנקרייז נעשה באופן פרטני (אינטגרציה פונקציונלית) או בסדנאות קבוצתיות (מודעות דרך תנועה). מטרת השיעורים הפרטיים להניע את המטופל, באופן שיאפשר לו להבין את הרגלי התנועה המהווים הפרעה לתפקוד התקין ואף לכאבים. השיעורים הקבוצתיים מתבצעים על ידי תרגול סדרת תנוחות ותנועות שונות בשכיבה על מזרון, עמידה או ישיבה על כיסא. קושי התרגילים משתנה, כאשר מטרת התרגילים הקשים יותר לשכלל, לשפר ולחזק את היכולת התנועתית למלוא הפוטנציאל לשם שיפור הפעילות היומיומית. בתחילה התרגול יתמקד התנועות נוחות וקלות, המתפתחות באופן הדרגתי לתנוחות מורכבות וקשות יותר. התרגילים עוסקים בחקירה מעמיקה של יכולת תנועת המפרקים ושרירי הגוף, וכן דינמיקת היציבה. במהלך התרגול נעשה שימוש באביזרים ועזרים כמו כריות, שמיכות ומתקנים התומכים ביציבת הגוף ומקלים על התנועה במקרים של מוגבלויות פיזיות.

טיפולים בשיטת פלדנקרייז אינם גורמים לכאבים, ואינם כרוכים בתופעות לוואי, סיבוכים או סיכון לנזק בריאותי. כל מפגש טיפולי אורך כ-45 דקות עד שעה, כאשר מספר הטיפולים הדרוש משתנה בין מטופל למטופל בהתאם למצבו ולצרכיו האינדיבידואליים. פלדנקרייז לטיפול בכאבי גב מצריך בממוצע 7-8 שיעורים פרטניים, לאחריהם ניתן לעבור לקבוצה. השיפור כתוצאה מטיפולי הפלדקרייז צפוי להופיע כבר מהשיעור הראשון. בשלבים המוקדמים ובמצבים קלים יחסית, הכאב עשוי לחלוף באמצעות 2-3 שיעורים. כאשר מדובר בכאבים כרוניים המלווים בשינויים תנועתיים שליליים, יהיה צורך לרוב ב-10-12 שיעורים. יעילות הטיפול מושגת עם ההפנמה וההטמעה של אופני התנועה הנכונים בשגרת החיים.

עבור מי מתאים הטיפול בפלדנקרייז?

הטיפול בעזרת פלדנקרייז מתאים עבור כל חלקי האוכלוסייה, נשים גברים וילדים מכל הגילאים ובכל המצבים. הטיפול אינו מתאים עבור אנשים הסובלים מבעיות עור חמורות, שכן הטיפול עלול להסב כאבים שבתורם יפגעו ביעילות התרגול. הגישה גודלת החינוך ופיתוח מודעות גופנית עוד בגיל הרך, שכן התנסות של הפעוט בתנוחות כמו זחילה, הרמת ראש, התהפכות מצד לצד, הליכה על ארבע רגליים, ישיבה ועמידה, מאפשר לבצע מעקב לווידוא התפתחותו התקינה והבריאה ביותר. הטמעת התרגול מגיל צעיר תביא למודעות גבוהה לאורך חייו הבוגרים של האדם, לשם שימוש תקין ונכון בגופו. פלדנקרייז לתינוקות וילדים צעירים מסייע להקניית יכולת גמישות, תנועה חיננית, חיוניות כללית ובריאות גופנית.

באילו מצבים ניתן לטפל באמצעות פלדנקרייז?

יישום שיטת פלדנקרייז מסייעת בטיפול, ריפוי והקלה בכאבי גב, כאבי צוואר, כאבים בכפות הרגליים וכאבים בכפות הידיים. השיטה יעילה לטיפול בהפרעות אורתופדיות במערכת השלד והשריר, דוגמת גבנון, טווח תנועה מוגבל, גב כפוף ועקמת. השיטה מסייעת למניעת בעיות הקשורות ליציבה בלתי תקינה ומזיקה, כמו כאבים כרוניים, כאבים ראומטיים, פיברומיאלגיה, דלקות פרקים ומחלות ניווניות שונות. השיטה משמשת להקלה על מצבי דיכאון, חרדה לחץ ומתח נפשי המביאים לתסמינים גופניים, לשיקום לאחר אירועים מוחיים, שבץ ופגיעות נוירולוגיות דוגמת גידולי מוח, טרשת נפוצה, שיתוק מוחין וחבלת ראש. הטיפול בפלדנקרייז למעשה יעיל לטיפול בכל סוגי הפגיעות הגופניות והליקויים הנוירולוגיים. הטיפול מבוסס על מהווה גישה טיפולית מהרפואה האלטרנטיבית, היעילה לטיפול בתסמונות כאב דוגמת דלקת פרקים ניוונית ופיברומיאלגיה.

כאבים בחלק עליון של הגב
כאבי גב עליון
כאבים בחלק תחתון של הגב
כאבי גב תחתון
בלט דיסק
פריצת דיסק בגב
כאבים שמקורם בעמוד השדרה
כאב בעמוד שדרה

לסיכום, שיטת פלדנקרייז מהווה גישה טיפולית מהרפואה האלטרנטיבית, היעילה לטיפול בבעיות הקשורות לליקויים ופגמים במערכת העצבית, מערכת השלד ומערכת השרירים. השיטה מסייעת לריפוי, מניעה והפחתת כאבים על רקע פציעות, חבלות, ניתוחים ומחלות שונות. השיטה מבוססת על לימוד תנועתי, לצורך שיפור יכולת התפקוד היומיומית ובעקבות כך שיפור באיכות החיים הכללית. תרגול השיטה איננו מלווה בכאבים, נזקים בריאותיים, סכנות או תופעות לוואי, ולכן אידאלית עבור גברים ונשים מכל הגילאים ובכמעט כל המצבים הבריאותיים.